E-mail   :   info@penrcarp.nl

© 2014 P&R CARP                                                                                                                       Links | Algemene Voorwaarden | Verzenden |  Retourneren |  Downloads


Telefoon   :   06 23925045

P&R CARP KEEPS THE CARP SHARP

Herroepingsrecht


Omdat u via internet bestelt, krijgt u bij ons een zichttermijn van 5 werkdagen. Dit houdt in dat u 5 werkdagen de tijd heeft om te bepalen of u het artikel wilt houden. U mag het artikel uitpakken, passen en eventueel gebruiken als dat nodig mocht zijn, maar niet langer dan nodig om te beoordelen of u het artikel aan uw verwachting voldoet.


Mocht u het artikel willen teruggeven, dan kunt u zich heel eenvoudig beroepen op het herroepingsrecht door gebruik te maken van ons formulier Herroepingsrecht. Als u dit formulier download, volledig invult en per mail of post terugzendt, is dat afdoende.




                                


                                 PDF Formulier Herroepingsrecht







U bent niet verplicht een reden op te geven waarom het artikel niet bevalt, maar wij zouden het wel erg op prijs stellen.



Herroepingsrecht in het kort


U bekijkt het artikel na ontvangst. U reageert binnen 5 werkdagen als het artikel niet aan uw verwachting voldoet. U hoeft geen reden op te geven. U krijgt uw geld volledig terug binnen 5 werkdagen. Als u snel reageert, reageren wij doorgaans ook snel.



Zorgvuldig omgaan met het artikel en de verpakking


Wij verwachten van u dat u tijdens de bedenktijd zorgvuldig om zult gaan met het product en de verpakking. We kunnen een bedrag inhouden op het restitutiebedrag als wij van mening zijn dat het artikel verder is gebruikt dan noodzakelijk en als er schade wordt geconstateerd. De hoogte van het bedrag ligt niet vast en is aan ons om te bepalen. Wij verzoeken u daarom niet op het artikel te schrijven, geen stickers te plakken. Het is ook handig om alle verpakkingsmaterialen te bewaren voor het geval het artikel retour gaat.



Teruggeven


Als u, na bezichtiging, besluit het artikel terug te geven, dan meldt u dat per mail binnen 5 werkdagen na ontvangst. Dit kan het handigste via het formulier Herroepingsrecht (zie hierboven). U krijgt dan van ons een mail met een retournummer en instructies hoe u het artikel moet verzenden. Als u zich aan de instructies houdt, vergoeden wij het bedrag binnen 14 dagen volledig terug. Ook de door u betaalde verzendkosten. Deze verzendkosten worden alleen vergoed als u de gehele order terugstuurt en niet als u enkele items houdt, mits er anders afgesproken is.


Wij gaan er wel van uit dat u het artikel compleet, onbeschadigd, in de originele staat en verpakking aan ons retourneert.

Wij laten u weten dat wij verantwoordelijk zijn voor uw pakketje tot het moment dat het wordt afgeleverd en dat u verantwoordelijk bent voor uw pakketje als u het retour zend. Zorg er dus goed voor dat het pakketje stevig is verpakt en voldoende is gefrankeerd.


De kosten voor de retourzending zijn voor u. Hier kunnen wij niets aan veranderen.


Als er schade ontstaat door verzending kunnen wij een bedrag ter compensatie aftrekken van het bedrag dat wij u gaan terug storten. Bij vergeten of te weinig betaalde porto zullen wij de portokosten + eventuele overige kosten die de bezorger rekent, verrekenen met het eindbedrag.



Uw verplichting na ontvangst:

Wanneer u uw bestelling ontvangt is het belangrijk dat u de bestelling direct controleert op beschadigingen en op compleetheid.
Wij vragen u binnen 48 uur aan de bel te trekken als er iets niet in orde is met de bestelling.


Zeker als u een verkeerd artikel heeft ontvangen, is het handig om dit zo spoedig mogelijk per e-mail te melden. Wij kunnen dan direct actie ondernemen.
Hoe langer u wacht, hoe lastiger het wordt om te achterhalen wat er fout is gegaan.




====================================================================


Retourneren


We onderscheiden 2 soorten retourneren:


a) Retour sturen omdat het artikel niet aan uw verwachting voldoet (herroepingsrecht)


b) Retour sturen omdat er iets aan het artikel mankeert (garantie)



a) Retour bij herroepingsrecht


Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk te informeren over onze producten. Mocht het artikel dat u besteld heeft toch niet aan uw verwachtingen voldoen, dan is er de mogelijkheid om het te retourneren. Indien uw retourzending voldoet aan de voorwaarden (zie onderstaand), krijgt u vervolgens uw geld terug. Zodra u uw retour heeft gemeld, krijgt u van ons een bevestiging van de ontbinding van de overeenkomst. U bent dan verplicht om het artikel binnen 14 dagen naar ons toe te sturen volgens de instructies die wij u in de mail laten weten. Na ontvangst bij ons controleren wij de zending.

Als deze akkoord wordt bevonden, krijgt u uw geld per direct, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug.


b) Retour bij schade, incompleetheid, verkeerd artikel


Indien er iets aan uw bestelling mankeert, is het retour sturen iets ingewikkelder dan wanneer het gewoon teruggestuurd gaat worden omdat het niet aan de verwachting voldoet. U kunt hiervoor NIET het eerdergenoemde herroepingsformulier gebruiken. Deze is echt alleen voor het retourneren van bestellingen waar niets aan mankeert.


Er zullen een aantal zaken vooraf bepaald moeten worden. Meld u schade, gebrek of incompleetheid direct per mail op het moment dat u het constateert. Bij een snelle reactie kan het probleem snel worden opgelost. Bij een verkeerd geleverd artikel vergoeden wij altijd de verzendkosten als u het artikel naar ons terugstuurt, of u handelt dan volgens afspraak.

In alle andere gevallen wordt dat per situatie bekeken.



Terugsturen? Hoe doe ik dat?


Als u een artikel retour wilt sturen, meld u dat per mail. U wacht onze retourinstructie af.
Deze instructie ontvangt u per mail, zodat u het altijd rustig kunt nalezen.


Handel nooit op eigen initiatief. Stuur nooit een artikel zomaar terug.

Pakketjes zonder duidelijk afzender worden geweigerd!



Retourvoorwaarden


Wij nemen artikelen alleen terug als zij aan de volgende criteria voldoen:


- U heeft het artikel verpakt volgens onze verzendinstructies, die u per mail ontvangt.


- Het betreft het artikel dat u bij P&R Carp heeft gekocht.


- U heeft zelf geen aanpassingen gedaan aan het artikel. In geval van een gebrek, mag niet getracht zijn dit gebrek te herstellen.

- De geretourneerde artikelen zijn verpakt in de originele verpakking.

- De geretourneerde artikelen moeten binnen 14 dagen na ontvangst gemeld zijn per mail.



Wat te doen bij schade


Meld schade per mail. Beschrijf uitvoerig hoe u het artikel heeft ontvangen, hoe het artikel verpakt was, hoe de doos eruit zag, hoe de schade ontstaan is. Hoe uitvoeriger hoe beter. Wij willen graag van u weten wat er is gebeurd en ook wat er precies beschadigd is.


Als u het artikel terugstuurt, eisen wij dat u zich houdt aan de retourinstructie, die u van ons krijgt zodra u de schade meldt. Er zal bepaald moeten hoe erg de schade is, hoe het is ontstaan, door wie, wie verantwoordelijk is, of het onder de garantie van de fabrikant valt, of het artikel gerepareerd of vervangen moet worden en wie dat gaat betalen.



Foto bij schade


Bij schade vragen wij u een foto te nemen van de beschadiging en deze naar ons te mailen, tezamen.

We zullen dan contact met u opnemen en u laten weten wat u vervolgens moet doen.


Zodra een retourzending bij ons binnen is, controleren wij of de verzending volgens de afspraken is verzonden.

Als de zending klopt, dan streven wij ernaar om de zaak binnen 30 dagen af te handelen.


Voor u een retouzending gaat melden, leest u eerst onze Algemene Voorwaarden door.



Als u nog een specifieke vraag heeft, kunt u deze het beste per mail stellen.

Ons e-mailadres is: info@penrcarp.net